Aangescherpte huysregels

De Huyskamer stelt hoge prioriteit aan de gezondheid en veiligheid van onze gasten en medewerkers en doet er alles aan om risico’s op besmetting en verspreiding te voorkomen. Hiervoor hebben een extra protocol opgesteld.

Voor bezoekers van ons restaurant

  • Wij werken binnen uitsluitend met reserveringen (via website, apps of telefonisch)
  • Spontaan uit eten? U kunt aan de deur ter plekke een reservering maken, mits er een tafel vrij is. Hierna wijst de gastheer of gastvrouw een tafel toe.
  • Bij binnentreden hangt een document met aangescherpte huysregels. Onderdeel hiervan zijn onderstaande vijf vragen. Deze kan men vinden via deze pagina. Van onze gasten wordt verwacht dat zij op onderstaande vragen ‘nee’ kunnen beantwoorden. Deze lijst wordt ook een dag van te voren via de mail toegestuurd vanuit ons reserveringssysteem.
    1. Ben je/zijn jullie verkouden en/of vertonen griepklachten?
    2. Heb je op dit moment een huisgenoot met koorts en/of benauwdheidsklachten?
    3. Heb je het nieuwe coronavirus gehad en is dit de afgelopen 7 dagen vastgesteld (in een lab)?
    4. Heb je een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus en heb je in de afgelopen 14 dagen contact met hem/haar gehad terwijl hij/zij nog klachten had?
    5. Ben je in thuisisolatie omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld?
  • Zijn er geen gezondheidsrisico’s, dan begeleiden we de gasten op gepaste afstand naar hun tafel.
  • In het tussenportaal zullen de gasten binnen komen, deze staan dan tussen twee deuren in en zodra we ze kunnen ontvangen, openen we de deur en vragen we naar de reservering. Dit om te voorkomen dat andere reserveringen minder dan 1,5 meter van elkaar af staan.
  • Op twee plaatsen in ons gebouw plaatsen we een desinfectiepaal waar gasten hun handen met desinfecterende gel kunnen reinigen.

Het verblijf:

  • De meeste tafels zijn 1,5 meter van elkaar gescheiden, waar dit niet mogelijk was hebben we transparante schermen geplaatst om zo de hygiëneregels te kunnen waarborgen.
  • Daarnaast zullen wij de maximale capaciteit van 30 personen (exclusief personeel) aanhouden zolang dit nodig is.
  • Een reservering van meer dan 4 personen aan één tafel is uitsluitend toegestaan als dit personen betreft die een gezamenlijke huishouding vormen. Grotere gezelschappen worden aan meerdere tafels geplaatst.
  • Twee personen aan één tafel is toegestaan, ook als deze niet uit hetzelfde gezin komen.
  • Doordat gasten akkoord gaan met de controlelijst bij de entree, mogen onze medewerkers binnen 1,5 meter aan tafel de bestelling opnemen, uitserveren en afruimen terwijl de gasten aan tafel zitten.
  • Twee keer per uur wordt het hele restaurant van nieuwe gefilterde lucht voorzien en dus ververst. Zo wordt continu de luchtkwaliteit geoptimaliseerd.
  • Op de tafels is een QR-code te vinden die naar onze menukaarten leidt. Zo kunnen gasten op hun eigen telefoon diverse menukaarten bekijken. Indien zij niet over deze functie beschikken, geven we een geplastificeerde menukaart die na elk gebruik gedesinfecteerd wordt.
  • Bedienend personeel werkt met serveerhandschoenen, zo worden de borden en glazen zo min mogelijk met de huid aangeraakt.
  • De tafels en stoelen worden gedesinfecteerd zodra de gasten het restaurant hebben verlaten.
  • Bij het afrekenen willen we zoveel mogelijk gebruik maken van contactloze middelen zoals pin, creditcard, mobiel of onze pofpassen (deze kunnen eventueel met contant geld opgeladen worden).

Voor bezoekers van ons terras

  • Er zullen binnen 1,5 meter aan de voorzijde van het pand geen tafels geplaatst worden, zodat er een pad ontstaat naar de ingang.
  • Er is minimaal 1,5 meter afstand tussen de tafels en er staan maximaal 4 stoelen aan een tafel. Behalve onze stamtafels, deze zijn dan ook geschikt voor gezinnen van meer dan 4 personen die een gezamenlijke huishouding vormen.
  • Zichtbaar op het terras staat een document met aangescherpte huysregels. Onderdeel hiervan zijn de eerder genoemde vijf vragen. Van onze gasten wordt verwacht dat zij op deze vragen ‘nee’ kunnen beantwoorden. 
  • Voor het toiletgebruik hebben we een looproute opgesteld die vanuit beide terrassen bereikbaar is. Deze is hier te downloaden ». Voor binnenkomst worden de handen gedesinfecteerd en na het toiletgebruik ook. Zo blijft alles binnen schoon en hygiënisch. Om zo min mogelijk opstoppingen te creëren zorgen we dat een extra deur open kan zodat paden niet gekruist worden van inkomende en uitgaande gasten. 
  • Op de tafels zit een sticker met een QR code die naar de menukaarten leidt. Zo kunnen gasten op hun eigen telefoon de dranken- en/of menukaarten bekijken. Indien zij niet over deze functie beschikken, geven we een geplastificeerde menukaart die na elk gebruik gedesinfecteerd wordt.
  • Voor gasten die op ons terras een hapje komen eten en binnen niet gereserveerd hebben kan het voorkomen dat er binnen geen tafel vrij is mocht het weer omslaan. Onze excuses hiervoor.
  • De tafels en stoelen worden gedesinfecteerd zodra de gasten het terras hebben verlaten.
  • Bij het afrekenen willen we zoveel mogelijk gebruik maken van contactloze middelen zoals pin, creditcard, mobiel of onze pofpassen (deze kunnen eventueel met contant geld opgeladen worden).

voor bezoekers die komen afhalen

  • Bij de bar wordt een afhaalloket gecreëerd, zodat er 1,5 meter afstand blijft tussen de bar en de gasten.
  • Er wordt een maximum van 3 afhalers aangehouden.
  • Ook hier wordt een QR-code ingezet waarbij zelfs de betaling online plaatsvindt. Hierdoor verminderen we het aantal contactmomenten en kunnen gasten direct hun bestelling aan de keuken doorgeven.
  • Daarnaast zullen we 1,5 meter afstand tussen de afhalers waarborgen.

Protocol personeel

  • Voor binnenkomst dient elk personeelslid zijn of haar handen en onderarmen te ontsmetten met desinfecterende gel.
  • Indien een van onze medewerkers klachten als hiervoor omschreven heeft, wordt men geacht thuis te blijven.
  • Bij binnenkomst zal een gezondheid-controlelijst afgevinkt moeten worden door elk personeelslid. Indien gezond bevonden kan men de werkdag starten. 
Keukenpersoneel:
  • De chef en sous-chef zullen zo min mogelijk op dezelfde dag in de keuken staan. Dit om het risico te minimaliseren dat ze beiden tegelijk uitvallen. Dit komt ten goede aan de bedrijfscontinuïteit.
  • Werkplekken worden 1,5 meter van elkaar gerealiseerd, dit doen we d.m.v. lijnen in de keuken bij de garde, patisserie en warme keuken. Deze lijnen worden niet op de vloer maar op de werkbank geplakt zodat deze iedere dag vervangen kan worden en geen schade op de vloer achter laat.
  • Er worden zo min mogelijk afwassers per dag ingepland.
  • Hygiëne pompjes worden geplaatst op diverse locaties in de keuken en iedereen wast minstens elke 30 minuten zijn/haar handen conform richtlijnen RIVM.
  • Werkoppervlakten dienen minimaal ieder uur gereinigd te worden.
  • Er wordt een poetsrooster bijgehouden zodat alles goed gedesinfecteerd wordt en blijft.
Bedienend personeel:
  • Er zal een scherpere scheiding zijn tussen keuken- en bedienend personeel: De bediening komt alleen de keuken in om te debarasseren, dit om onnodige contactmomenten te vermijden.
  • Het bedienend personeel draagt serveerhandschoenen en indien zij zelf extra maatregelen willen nemen (denk aan mondkapjes) zorgen wij daar voor.
  • Om de omloop van het personeel zo laag mogelijk te houden, wordt er gebruik gemaakt van een 4-daagse werkweek. Personeel wordt waar mogelijk lange dagen ingezet waardoor er op een dag zo min mogelijk verschillend personeel aanwezig is.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email