Huysregels

  • In onze gezellige Huyskamer ervaren zowel gasten als personeel een fantastische en prettige sfeer. Daarom vragen wij u om rekening te houden met uw medegebruikers en geen overlast te veroorzaken voor onze buren.
  • De Huysregels en aanwijzingen van onze medewerkers dienen altijd te worden nageleefd. Onze
    medewerkers zijn gerechtigd, gasten die zich hinderlijk gedragen en/of de huisregels niet naleven, uit de
    horeca gelegenheid te verwijderen en kan de (verdere) toegang tot de horeca gelegenheid worden
    ontzegd.
  • Geen alcohol onder de 18 jaar, hiervoor controleren wij indien nodig.
  • Gevonden voorwerpen dient u aan een van onze medewerkers af te geven.
  • Eventuele klachten kunt u melden bij de leidinggevende.
  • De directie stelt zich niet aansprakelijk voor diefstal of vernielingen aan uw eigendommen.
  • Wij accepteren geen dinerbonnen of VVV-cheques, wel hebben wij onze eigen cadeaubon.
  • De toegang tot De Huyskamer kan u geweigerd worden als u aangeschoten of dronken bent.
  • Er worden geen alcoholische dranken geschonken aan aangeschoten of dronken personen.
  • Te laat? 30 minuten na uw gereserveerde ontvangsttijd kunnen wij uw tafel vergeven.
  • Het is verboden om verdovende middelen, wapens of andere voorwerpen die als wapen gebruikt kunnen worden in bezit te hebben, te gebruiken of te verhandelen.
  • Het is verboden om diefstal of vernielingen te plegen. Wij doen aangifte of dienen een klacht in en u wordt direct overgedragen aan de politie.
  • Het is verboden om geweld te gebruiken, te discrimineren en/of iemand seksueel te intimideren.
  • Het is verboden om in de horecagelegenheden te roken hiervoor is een aangewezen plek.
  • Het is niet toegestaan om eigen meegebrachte drank en/of etenswaren te nuttigen in de Horeca of op het terras.
  • Het is niet toegestaan om glaswerk buiten de horecagelegenheid te gebruiken.
  • Schade toegebracht aan de horecagelegenheid, de medewerkers en medegebruikers zal op de veroorzakers worden verhaald.
  • Honden zijn van harte welkom op ons terras. Vanwege onze open keuken zijn honden binnen volgens de Nederlandse wetgeving niet toegestaan (wetgeving Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit). Assistentiehonden zijn binnen wel toegestaan.

Protocol gezondheid

De Huyskamer stelt hoge prioriteit aan de gezondheid en veiligheid van onze gasten en medewerkers en doet er alles aan om risico’s op besmetting en verspreiding van virussen te voorkomen. Hiervoor hebben een extra protocol opgesteld.

Voor bezoekers van ons restaurant

  • Wij werken binnen met reserveringen (via website, apps of telefonisch)
  • Spontaan uit eten? U kunt aan de deur ter plekke een reservering maken, mits er een tafel vrij is. Hierna wijst de gastheer of gastvrouw een tafel toe.
  • Bij binnentreden hangt een document met tijdelijk aangescherpte huysregels. Onderdeel hiervan zijn onderstaande vijf vragen. Deze kan men vinden via deze pagina. Van onze gasten wordt verwacht dat zij op onderstaande vragen ‘nee’ kunnen beantwoorden. Deze lijst wordt ook een dag van te voren via de mail toegestuurd vanuit ons reserveringssysteem.
    1. Ben je/zijn jullie verkouden en/of vertonen griepklachten?
    2. Heb je op dit moment een huisgenoot met koorts en/of benauwdheidsklachten?
    3. Heb je het nieuwe coronavirus gehad en is dit de afgelopen 7 dagen vastgesteld (in een lab)?
    4. Heb je een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus en heb je in de afgelopen 14 dagen contact met hem/haar gehad terwijl hij/zij nog klachten had?
    5. Ben je in thuisisolatie omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld?
  • Zijn er geen gezondheidsrisico’s, dan begeleiden we de gasten op gepaste afstand naar hun tafel.
  • In het tussenportaal zullen de gasten binnen komen, deze staan dan tussen twee deuren in en zodra we ze kunnen ontvangen, openen we de deur en vragen we naar de reservering. Dit om te voorkomen dat andere reserveringen minder dan 1,5 meter van elkaar af staan.
  • Op twee plaatsen in ons gebouw plaatsen we een desinfectiepaal waar gasten hun handen met desinfecterende gel kunnen reinigen.

Het verblijf:

  • De meeste tafels zijn 1,5 meter van elkaar gescheiden, waar dit niet mogelijk was hebben we transparante spatschermen geplaatst om zo de hygiëneregels te kunnen waarborgen.
  • Daarnaast zullen wij de maximale capaciteit van 30 personen (exclusief personeel) aanhouden zolang dit nodig is.
  • Een reservering van meer dan 4 personen aan één tafel is toegestaan als dit personen betreft die een gezamenlijke huishouding vormen. Grotere gezelschappen worden aan meerdere tafels geplaatst.
  • Doordat gasten akkoord gaan met de controlelijst bij de entree, mogen onze medewerkers binnen 1,5 meter aan tafel de bestelling opnemen, uitserveren en afruimen terwijl de gasten aan tafel zitten.
  • Twee keer per uur wordt het hele restaurant van nieuwe gefilterde lucht voorzien en dus ververst. Zo wordt continu de luchtkwaliteit geoptimaliseerd.
  • Op de tafels is een QR-code te vinden die naar onze menukaarten leidt. Zo kunnen gasten op hun eigen telefoon diverse menukaarten bekijken. Indien zij niet over deze functie beschikken, geven we een menukaart die na elk gebruik gedesinfecteerd wordt.
  • De tafels en stoelen worden gedesinfecteerd zodra de gasten het restaurant hebben verlaten.
  • Bij het afrekenen willen we zoveel mogelijk gebruik maken van contactloze middelen zoals pin, creditcard, mobiel of onze pofpassen (deze kunnen eventueel met contant geld opgeladen worden).

Voor bezoekers van ons terras

  • Er staan binnen 1,5 meter aan de voorzijde van ons pand geen tafels, zodat er een vrij pad ontstaat naar de ingang.
  • Er is minimaal 1,5 meter afstand tussen de tafels en er staan maximaal 4 stoelen aan een tafel. Behalve onze stamtafels, deze zijn dan ook geschikt voor gezinnen van meer dan 4 personen die een gezamenlijke huishouding vormen.
  • Zichtbaar op het terras staat een document met aangescherpte huysregels. Onderdeel hiervan zijn de eerder genoemde vijf vragen. Van onze gasten wordt verwacht dat zij op deze vragen ‘nee’ kunnen beantwoorden. 
  • Voor het toiletgebruik hebben we een looproute opgesteld die vanuit beide terrassen bereikbaar is. Deze is hier te downloaden. Voor binnenkomst worden de handen gedesinfecteerd en na het toiletgebruik ook. Zo blijft alles binnen schoon en hygiënisch. Om zo min mogelijk opstoppingen te creëren zorgen we dat een extra deur open kan zodat paden niet gekruist worden van inkomende en uitgaande gasten. 
  • Op de tafels zit een sticker met een QR code die naar de menukaarten leidt. Zo kunnen gasten op hun eigen telefoon de dranken- en/of menukaarten bekijken. Indien zij niet over deze functie beschikken, geven we een geplastificeerde menukaart die na elk gebruik gedesinfecteerd wordt.
  • Voor gasten die op ons terras een hapje komen eten en binnen niet gereserveerd hebben kan het voorkomen dat er binnen geen tafel vrij is mocht het weer omslaan. Onze excuses hiervoor.
  • De tafels en stoelen worden gedesinfecteerd zodra de gasten het terras hebben verlaten.
  • Bij het afrekenen willen we zoveel mogelijk gebruik maken van contactloze middelen zoals pin, creditcard, mobiel of onze pofpassen (deze kunnen eventueel met contant geld opgeladen worden).

voor bezoekers die komen afhalen

  • Er wordt een maximum van 2 afhalers per moment aangehouden. Van het wordt verwacht dat onderling afstand wordt gehouden.

Protocol personeel

  • Voor binnenkomst dient elk personeelslid zijn of haar handen en onderarmen te ontsmetten met desinfecterende gel.
  • Indien een van onze medewerkers klachten als hiervoor omschreven heeft, wordt men geacht thuis te blijven.
  • Bij binnenkomst zal een gezondheid-controlelijst afgevinkt moeten worden door elk personeelslid. Indien gezond bevonden kan men de werkdag starten. 
Keukenpersoneel:
  • Keukenpersoneel draagt mondmaskers.
  • Werkplekken worden 1,5 meter van elkaar gerealiseerd.
  • Hygiëne pompjes worden geplaatst op diverse locaties in de keuken en iedereen wast minstens elke 30 minuten zijn/haar handen conform richtlijnen RIVM.
  • Werkoppervlakten dienen minimaal ieder uur gereinigd te worden.
  • Er wordt een poetsrooster bijgehouden zodat alles goed gedesinfecteerd blijft.
Bedienend personeel:
  • Er zal een scherpere scheiding zijn tussen keuken- en bedienend personeel: De bediening komt alleen de keuken in om te debarasseren, dit om onnodige contactmomenten te vermijden.
  • Bedienend personeel draagt mondmaskers.
  • Om de omloop van het personeel zo laag mogelijk te houden, wordt er gebruik gemaakt van een 4-daagse werkweek.